Cel strategiczny projektu | Wzrost konkurencyjności firmy działającej na rynku Unii Europejskiej |
Cel realizowany przez projekt | Pozyskanie nowych technologii umożliwiających produkcję bardziej konkurencyjnych wyrobów |
Oczekiwane rezultaty |
1. Zahamowanie spadku sprzedaży oraz stopniowy wzrost produkcji 2. Pozyskanie trzech nowych odbiorców za granicą oraz wzrost eksportu o około 8 ÷ 10% 3. Podniesienie kwalifikacji pracowników, gdyż 6 osób uzyska uprawnienia do obsługi nowo zakupionych maszyn i urządzeń 4. Utrzymanie na obecnym poziomie stanu zatrudnienia; nie zakupienie nowych maszyn dla nowo wdrażanej technologii musi zaowocować 5. zwolnieniem 4 pracowników w najbliższym roku 6. Wzrost obrotów o około 6 ÷ 7% oraz zysku o około 9 ÷ 11% |
Konieczne działania |
1.Zakup nowych maszyn i urządzeń składających się na nowo wdrażaną technologię produkcji Etapy realizacji: 2.1. analiza dostępnych technologii pod kątem potrzeb zakładu 2.2. procedura wyboru całej linii produkcyjnej lub zestawu maszyn i urządzeń bardziej przydatnych dla wytwarzanej produkcji 3. Dostosowanie poszczególnych rozwiązań techno- logicznych do wymogów zakładu oraz możli- wości wytwórczych zakupionych maszyn i urządzeń 4. Wdrożenie: 4.1. Przeszkolenie pracowników 4.2. Rozruch nowej linii produkcyjnej wraz z ukształtowaniem możliwości produkcyjnych 5.Przekazanie zakupionej linii produkcyjnej do eksploatacji |